• کنتراست

  • ساعت : ۱۰:۵۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ 
شلوار هوشمند آرك‌ تریكس: انقلابی در ورزش كوهنوردی!!
شرکت معروف سازنده تجهیزات کوهنوردی، آرک‌ تریکس (Arc’teryx)از شلوار هوشمند جدید خود رونمایی کرد.

پیشرفت تکنولوژی باعث تحول بیشتر رشته های ورزشی از جمله دوچرخه سواری شد. با ورود دوچرخه های برقی، افرادی زیادی علاقه مند به استفاده از آن هستند.  حالا نوبت به ورزش کوهنوردی رسیده است! شرکت معروف آرک‌ تریکس (Arc’teryx)با همکاری شرکت Skip سازنده ربات های پوشیدنی به تازگی از شلوار کوهنوردی مدل  MO/GO Trousers رونمایی کرد. این شلوار هوشمند به دلیل استفاده از اجزای الکترونیکی و حسگرها بسیار پیشرفته، از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که در شلوارهای کوهنوردی معمولی وجود ندارد..

MO/GO که به معنی «Mountain Goat» یا «بز کوهی» است، از یک اسکلت خارجی برای اتصال به پاهای فرد استفاده می کند.

زمانی که فردی این شلوار MO/GO را پوشیده و به کوهنوردی می‌رود، این شلوار از طریق تحریک الکترونیکی به حرکت او، کمک می‌کند. این دستگاه مخصوص کسانی که عاشق کوهنوردی هستند ولی به دلیل پیری، خستگی یا آسیب‌دیدگی با مشکلات حرکتی مواجهند، طراحی شده است.

MO/GO آخرین تکنولوژی در دنیای اسکلت‌های خارجی است، که از مدت‌ها پیش وجود داشته‌اند. این گجت های پوشیدنی اولین بار در دهه 1960 با هدف کمک به افراد در جابجایی اجسام سنگین طراحی شده اند. اما امروزه از این تکنولوژی در بخش های مختلفی استفاده می کنند. شرکت Arc’teryx گفت: ” این شلوار جدید جوری ساخته شد که مثل یک دوچرخه برقی عمل می کند! یعنی وقتی با این شلوار کمی راه برید، حس می‌کنید که خیلی راحت‌تر حرکت می‌کنید و در نتیجه خستگی کمتری هم احساس می‌کنید.”

البته شلوار MO/GO مانند دوچرخه های برقی قیمت بالایی دارند. شرکت سازنده این شلوارها را با قیمت تجاری 5 هزار دلار در بازار عرضه کرد. اما کاربرانی که اول از همه درخواست ثبت سفارش این محصول را بدهند، می توانند از تخفیف 500 دلاری بهره مند شوند. مانند بیشتر دوچرخه‌های برقی، MO/GO نیز با قیمت بالایی عرضه می‌شود. این شلوار با قیمت 5000 دلار به فروش می‌رسد، اما برندهای مربوطه به کاربران اولیه تخفیف 500 دلاری ارائه می‌دهند.

این محصول به اندازه یک لباس معمولی نرم و راحت طراحی شد تا افراد بتوانند به راحتی آن را بپوشند و استفاده کنند. از طرف دیگر مثل یک لباس کار محکم است تا بتوانند در شرایط سخت دوام بیاورد. شلوار هوشمند جدید مانند یک کامپیوتر به پردازنده ها و سنسورهایی مختلفی مجهز شده است تا با استفاده داده های جمع آوری شده بتواند تصمیم گیری کند. انرژی مورد نیاز تمام این دم و دستگاه را یک موتور یا نیرو محرکه خیلی قوی تامین می کند.

 

شلوار-هوشمند-کوهنوردی.jpg

 

این شلوار یک ویژگی خیلی جالب دارد: دو موتور کوچک که می توان به هم وصل یا جدا کرد. این موتورها به پاهای شما کمک می‌کنند تا راحت‌تر کوهنوردی کنید. این موتورها حدود یک کیلوگرم وزن دارند و وقتی به شلوار وصل می شوند، مثل یه اسکلت بیرونی عمل می‌کنند. موتورها به شما در بالارفتن از صخره ها کمک می کند تا راحت تر از کوه بالا بروید و در هنگام پایین آمدن باعث می شود فشار کمتری به زانوهای شما وارد شود.یعنی با وزنی حدود 30 کلیوگرم کمتر از وزنی که دارید به کوهنوردی ادامه دهید! البته بدون موتورها هم می توانید از آن به عنوان یک شلوار معمولی استفاده کرد.

 

این شلوار هوشمند نه تنها انرژی مورد نیاز عضلات ما را تامین می کنند، بلکه خیلی هوشمند هم هست! یک کامپیوتر کوچک در این شلوار کار گذاشته شده تا حرکات شما رو پیش‌بینی کند و بر اساس آن به شما کمک کند. به عنوان نمونه: اگه از یک شیب تند بالا بروید یا در سطح صاف خیابان قدم بزنید، شلوار متوجه نوع فعالیت شما می شود و از بهترین راه به شما کمک می کند!

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    V6.1.12.0